Serwis ogumienia

Prowadzimy sprzedaż opon nowych, używanych, bieżnikowanych do wszystkich typów pojazdów.

Zapewniamy kompleksowe naprawy opon oraz pełen zakres usług wulkanizacyjnych. Prowadzimy sprzedaż opon wszystkich dostępnych na rynku producentów. Świadczymy usługi wymiany ogumienia do wszystkich typów pojazdów samochodowych i motocykli.

Firma dysponuje dwoma stanowiskami do obsługi samochodów osobowych i dostawczych, wyposażonymi w dwie montażownice, dwie wyważarki oraz podnośnik najazdowy. Posiadamy również montażownicę do opon wielkogabarytowych (np. ciężki sprzęt budowlany, itp.).

Stale modernizujemy nasz park maszynowy oraz podnosimy swoje kwalifikacje. Stosujemy maszyny uznanych światowych producentów takich jak Corghi, MF, Cemb. Nasz personel pracowniczy został przeszkolony między innymi przez Tip-Topol w zakresie naprawy ogumienia oraz przez Unitrol w zakresie prostowania felg.

Bardzo ważna jest dla nas właściwa i sprawna obsługa. W indywidualny sposób traktujemy każdego klienta, staramy się sprostać zróżnicowanym oczekiwaniom i potrzebom. Zawsze staramy się służyć fachową obsługą i poradą. Nowoczesny i specjalistyczny sprzęt pozwala na sprawne funkcjonowanie serwisu. Dla wygody naszych klientów, wszystkie usługi staramy się wykonywać szybko i sprawnie, wymiana kompletu opon trwa około 15 minut !!!

Przyjazne ceny, specjalne upusty dla stałych klientów są naszym dodatkowym autem.

Wprowadzenie etykiet do oznaczania osiągów opon ważnym krokiem w kierunku konsumentów

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r.

Rozporządzenie będzie dużym krokiem w kierunku informowania konsumentów o bezpieczeństwie (efektywność hamowania na mokrej nawierzchni) i wpływie ogumienia na środowisko (opór toczenia i zewnętrzny hałas toczenia opon).

Wygląd etykiet może być znajomy dla wielu z nas, z uwagi na fakt, iż takie etykiety są stosowane do oznaczania klasy efektywności energetycznej domowych urządzeń elektrycznych czy od niedawna również nowych samochodów osobowych, ale jakie będą z tego korzyści dla konsumentów?

Odczytywanie etykiet

Zużycie paliwa

Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2.

Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony.

Jaka jest różnica między oponami klasy A i G?

Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon.

Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km.

Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).

Oszczędność ponad 460 pln rocznie w przypadku samochodu na benzynę (przy cenie paliwa 5,80 pln/litr).

To nie tylko niebagatelne oszczędności dla konsumentów, ale także istotne zmniejszenie G15 wpływu ogumienia na środowisko, ponieważ ta różnica powoduje spadek emisji CO2 o 12 g/km.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Jaka jest różnica między oponami klasy A i G?

Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów.

Dystans równy czterem długościom samochodu.

Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura.

Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnętrz pojazdu).

Minimalne wymogi

Niniejsze rozporządzenie ma na celu poprawę sytuacji na rynku opon w zakresie ich trzech wspomnianych parametrów. Również od 1 listopada 2012 r., jako kolejny środek mający na celu poprawę osiągów opon, nie będzie już możliwe uzyskanie homologacji nowych typów opon klasy G dla oporów toczenia i opon klasy F dla przyczepności na mokrej nawierzchni. Od 1 listopada 2014 r. sprzedaż takich opon będzie zabroniona. Podobne kroki mają być podjęte odnośnie zewnętrznego hałasu toczenia, ale niższe limity nie będą dotyczyć opon sprzedawanych do listopada 2016 r.

Inne narzędzia komunikacyjne

W przypadku opon osobowych, dostawczych i ciężarowych informacje o efektywności energetycznej będą przedstawiane w sposób standaryzowany na promocyjnej dokumentacji technicznej producentów oraz w internecie.

Te informacje będą się również musiały znaleźć na dokumentach sprzedaży (lub być do nich dołączone) opon sprzedawanych klientom przez dilerów. Konsument będzie zatem mógł poszerzyć swoją wiedzę o produktach i porównywać je w oparciu o wspomniane kryteria.

A trwałość opon?

Michelin w pełni popiera etykietowanie opon, ponieważ w ten sposób ich nabywcy otrzymają obiektywne informacje o osiągach ogumienia.

Jest to z pewnością krok naprzód w kierunku oczekiwań konsumentów, jednakże Michelin zwraca uwagę również na trwałość opon, o której informacja nie znajdzie się na etykietach, a która jest kluczowym oczekiwaniem kierowców, ponieważ wpływa bezpośrednio na ich wydatki.

Opony różnych producentów dostępne na rynku mogą się znacznie różnić pod względem przebiegów: trwałość niektórych opon może być nawet dwukrotnie wyższa niż innych w tym samym rozmiarze.

20 000 km

40 000 km

Celem Michelin jest zaoferowanie konsumentom opon o zrównoważonych osiągach: zmniejszenie zużycia paliwa, większe bezpieczeństwo i trwałość.